Keresés
Keresett szó:

Rendezés:
Bejelentkezés
Hírlevél
TÁMOGATÓINK



Állattan és növénytan Rudolf Steiner pedagógiájában

Gerbert Grohmann
Kiadó: Ita Wegman Alapítvány, 2013
Teljes ár: 2850 Ft      Engedményes ár: 2850 Ft
Mennyiség:  


Értekezések a Stuttgarti Szabad Waldorf-iskola tanári kollégiuma részére 1919-ben tartott szemináriumi és módszertani-didaktikai kurzushoz

Puha borító, ragasztott kötés, 138 oldal

A Waldorf-pedagógiában minden tananyag azt a célt szolgálja, hogy a gyermek fejlődése során éppen szabaddá váló erőkre építve hozzájáruljon ahhoz, hogy a felnövekvő gyermek egészséges módon tudja birtokba venni öröklött testiségét, képessé váljon azt eszközként használni saját individuális erői kibontakoztatásához, saját intencióinak megvalósításához, hogy felnőtté válva képes legyen a világot a maga képére formálni. A tanár annál jobban tudja segíteni a gyermeket, minél inkább képes áttekinteni egész fejlődését, minél inkább képes egy adott pillanatban egy gyerek - vagy egy egész osztály - lelki helyzetét átélve, felismerve abból kiindulva cselekedni, azaz a pedagógiát teremtő-művészi módon művelni. Ehhez a tanulva tanításhoz nyújt segítséget Gerbert Grohmann könyve.

Grohmann növénytani és állattani olvasókönyvei a goetheanista orientációjú szakirodalom szilárd részét képezik, és újra és újra átlelkesítik az új tanárokat és tanulókat. Szeretetteli és szellemközeli természet-szemlélődései, melyek ezekben az olvasókönyvekben megjelennek, képezik annak is az alapját, ami a jelen könyv szándéka.

Itt nem a természet közvetlen ábrázolása a téma, hanem annak a módnak a szemlélése, ahogyan ennek a módnak az első, meghatározó epochákban a Waldorf-tanulók számára élnie kell.

 



A könyv besorolása: Waldorf és oktatás, Tudomány és természet